Business Coaching adresowany jest do przedsiębiorstw i organizacji pragnących efektywnie wykorzystywać swoje zasoby.
Korzystają z niego wszystkie firmy i organizacje, dla których istotne jest budowanie efektywnych zespołów, rozwijanie kompetencji pracowników, tak aby przełożyły się one na lepsze rezultaty ich pracy, a co za tym idzie lepsze wyniki organizacji.
Korzyści jakie może odnieść organizacja:
- rozwój kompetencji pracowniczych:
- pracownicy nie umieją w pełni wykorzystać posiadanej wiedzy, doświadczenia czy wiedzy nabytej na szkoleniach i treningach i istnieje potrzeba udoskonalenie ich umiejętności
- w przypadku zmian organizacyjnych, kiedy zmieniają się kompetencje pracownicze np.: awans, reorganizacja, restrukturyzacja
- kiedy występują konflikty zawodowe lub osobiste w organizacji
- rozwój kompetencji zespołowych:
- budowanie zespołów
- w przypadku konfliktów i rywalizacji, która nie służy podniesieniu efektywności
- podniesienie efektywności
- planowanie, rozwój i podnoszenie efektywności
Strony coachingu biznesowego:
- Sponsor: organizacja, firma
- Klient (coachee): pracownik, grupa pracowników, zespół
- Coach
Sponsor ustala cele, które mają zostać zrealizowane dzięki procesowi coachingowemu oraz w jaki sposób zostanie mierzona będzie realizacja tych celów. Klient coachingu pracuje z coachem nad osiągnięciem celów określonych przez Sponsora. Coach dba o to, żeby Klient dążył do oznaczonych przez Sponsora celów, na których realizację się zgodził. Efektywność coachingu zależy od jakości wyznaczonych celów i ich mierników jak również od relacji jaka istnieje pomiędzy Sponsorem, Klientem i Coachem.
W przypadku Business Coachingu należy rozróżnić problem leżący po stronie Klienta od problemu leżącego po stronie organizacji lub zespołu. Coaching może być efektywny dla Klienta, ale jeśli problem tkwi w organizacji, nie następuje zmiana na poziomie zachowań oraz nie wzrasta efektywność. Co więcej często Klient rezygnuje z pracy w takim środowisku. Inna potencjalnie problemowa sytuacja, to gdy problem tkwi w całym zespole, a Klientami coachingu są tylko wybrani pracownicy, a nie cały zespół. Klient nie pracuje nad celami Sponsora lub nie ma zaufania do relacji coachingowej, (np.: czy preferuje innego coacha).
Dzięki procesowi coachingowemu Organizacja:
- zbuduje efektywny zespół
- poprawi jakość komunikacji
- uzyska efektywną pomoc w kreowaniu zmiany zarówno organizacyjnej jak i osobistej
- zbudujesz najlepszą strategię finansową dla swojej firmy
- w realizacji planów i zamierzeń
- zweryfikujesz miejsce w jakim jest Twoja organizacja lub konkretny projekt – punkt A;
- miejsce do jakiego chcesz dotrzeć – punkt B;
- oraz nakreślisz plan jak dobrzeć z punktu A do punktu B, w taki sposób, aby wszystkie Twoje decyzje i działania były zgodne z Twoimi wartościami i przekonaniami, a cele organizacji zostały zrealizowane, pokonasz po drodze leki i blokady, oraz osobiste bariery jako lider i manager.
- poznasz nowe strategie myślenia i działania i rozwiniesz swoje umiejętności managerskie
- Twój zespół rozwinie kompetencje i umiejętności niezbędne w Twojej organizacji oraz podniesie umiejętności pracy zespołowej
- i może to być zarówno po polsku jak i po angielsku.
A dzięki połączeniu coachingu z konsultingiem
- możesz uzyskać wsparcie w postaci szkoleń i warsztatów,
- pomoc w restrukturyzacji Twojego przedsiębiorstwa (w tym upadłościowej),
- pomoc w tworzeniu biznes planów Twojej firmy.
Pamiętaj o zasadzie Pareto: 80% rezultatów bierze się z 20% działań. Co możesz zrobić, aby działania były skuteczne i zajmowały jak najmniej Twojego cennego czasu?